Frissítve!

Karácsonyra kaptam egy nagyon szuper kávéfőzőt. Sosem voltam nagy kávés, inkább kapucsínót ittam. Ha esetleg kávét iszom, akkor csak koffeinmentest. Így is pörgök rendesen, nem tudom mi lenne napi 2-3 kávé után. Szóval a kávéfőzőm, akit elneveztem Saroltának, koffeinmentesített kávébabból készíti a napi 4-5 kapucsínómat. Tegnap vettem először észre, hogy így elmarad a napi hidratálás, ugyanis vizet alig iszom. Úgy tudtam, hogy a kávé dehidratál, de ma olvastam egy cikket, amiben ezt cáfolták. Mindegy is, a lényeg, hogy megint jobban figyelnem kell a vízivásra. víz

Dehidratáltság, azaz kiszáradás

Készítettem egy infógrafikát, amin láthatod, hogy miért is jó, ha rendesen fogyasztasz vizet a nap folyamán. Nem leszek álszent, és mondom, hogy csak vizet igyál, hiszen én sem teszem ezt midig, szörp, kóla, rostoslé nálam is előfordul, de próbálok napi 2,5-3 liter vizet meginni naponta. Na ez nem sikerült karácsony óta, és meg is jelentek a kiszáradás tünetei. Az én esetemben az első a bőrszárazság, de nagyon sok jele lehet még:

  • szomjúságérzés;
  • sötét színű vizelet;
  • szédülés, kábultság;
  • fejfájás;
  • fáradtság;
  • kiszáradt száj, ajkak, szemek;
  • kevés vizelet ritkán ürítve (kevesebb mint napi három-négyszer).

A kiszáradás mindezekkel együtt erőtlenséggel és az állóképesség csökkenésével jár. Ha a dehidratáció krónikussá válik, azaz folyamatosan jelen van, az befolyásolhatja a vesék működését, vesekő képződéséhez vezethet. Ezen kívül előfordulhat még:

  • máj-, ízület- és izomkárosodás;
  • koleszterinproblémák;
  • székrekedés.

Ezek az enyhe kiszáradás tünetei, súlyos esetben nagyon komoly probléma is előfordulhat veled. 

Okok, amiért vizet kell innod

Nagyobb képér kattints!

 

Kihívást indítok! 

Tudom, hogy nem csak én bajlódok a hidratálással, ezért VÍZIVÁS KIHÍVÁST indítok MÁJUS 14-vel. 

Amit teljesítened kell:

  • 1 hétig tart, tehát MÁJUS 14-től MÁJUS 20 éjfélig
  • minden nap meg kell igyál a súlyodnak megfelelő vizet (ha nem tudsz sima vizet inni, ízesítheted is, én citrommal vagy erdei gyümölccsel szoktam) A képen megtalálod, hogyan kell kiszámolni a megfelelő mennyiséget
  • Ébredés után mindig igyál meg minimum 2 dl vizet
  • Jelentkezz be a kihívás csoportjába, és számolj be a változásokról.

Csupán ennyi a feladatod, ha csatlakozol hozzám a KIHÍVÁSBAN. Mert ugye csatlakozol?

 

Hits: 26

Sok helyen lehet olvasni olyan tanácsokat, amelyek ötleteket adnak, hogy mit csináljunk, ha jobban, egészségesebben szeretnénk érezni magunkat. Általában én is elolvasom azokat a cikkeket, amiket az interneten találok. A sok felsorolásból mindig találok néhány olyan pontot, amivel én is egyetértek, de sokat feleslegesnek, esetleg viccesnek találok. tanács

Úgy gondoltam, ha már elindult a blogom, és külön ez az „egészség” szakasz is (amit a Facebookon is követhetsz Test és Lélek névvel), akkor papírra vetem, nekem milyen tanácsaim vannak ezzel kapcsolatban.                                                                                        tanács

1. Mozogj!

Itt most nem csak arra gondolok, hogy heti 5 napon rohanjunk a konditerembe. Van, aki ezt szereti, nekem nincs időm rá. Szerintem elég naponta 10-30 perc is, csak ne üljünk a fotelben egész nap. Ha másra nincs időm, akkor sétálok a legkisebbel, vele úgyis 60 perc eljutni a boltba és haza, vagy 1 km-rel távolabb parkolok le, amikor a gyerekekért megyek.
A motiválásomat megkönnyíti, hogy vettem egy aktivitás mérő karkötőt, amin nyomon tudom követni, mennyit mozogtam egy nap. A minimum lépésszámom 3000 lépés/nap. Ez kb 2,1-2,3 km. Néha ki se kell mozduljak ahhoz, hogy ez meglegyen, elég elvégeznem a házimunkát. Szerencsére a napi átlagom mostanában 6000 lépés körül van.

2. A hűvösebb jobb

Én a melegben eltunyulok. Így a lakásban sincs melegebb 21 foknál, és ha lehet, a fürdővizet is lehűtöm. Igaz néha jól esik néhány perc a forró vízben. Próbáld ki, mennyire frissítő lehet egy reggeli hűvösebb vizes hajmosás.

3. Nyújtózkodj!

Ha fáradtan, merevnek érzed magad, mindenképpen állj fel, és nyújtózkodj egy kicsit. Sokkal jobb érzés lesz utána visszaülni dolgozni. Saját tapasztalatomból tudom, hogy ha sokat ülök a gép előtt, és elfelejtem átmozgatni a hátam, a karomat, a munka végére mandarin nagyságú izomgörcsök lesznek a vállaimban, amihez mindig társul egy kiadós fejfájás is.

4. Nézz fel!

A munkámból adódóan én is sokat nyomkodom a telefonomat, de ha az utcán megyek igyekszem nem előkapni az első pityegés után. Olyan sokan közlekednek úgy, hogy a kezükben a telefon. Ők nagyon sok mindenről lemaradnak. Próbáld meg ilyenkor a tájat, épületeket embereket figyelni. Nincs annál kellemetlenebb dolog, ha a telefonod nyomkodása miatt elsétálsz egy ismerősöd mellett. Az üzeneteid megvárnak.

5. Hidratálj!

A víz nagyon fontos! Nem a kóla meg a cukros löttyök, hanem a víz. Persze én is iszok ilyeneket, de a hidratálásomat csak a vízre bízom.   Tudod mi történik akkor, ha nem iszol elég folyadékot? Fáj a fejed, nem tudsz koncentrálni, fáradt leszel. Én ha 2-3 órára elmegyek itthonról mindig viszek magammal egy üveg vizet. Vannak aranyos kulacsaim, olyan is, amibe gyümölcsöt is tudok tenni. Próbáld ki az erdei gyümölcsös vizet, nagyon finom!

6. Menj ki a természetbe!

Amikor csak teheted, menj ki a természetbe. Egy kiadós séta mindig pihentető lehet. Ha gyerekeid vannak, vidd őket is, engedd őket szaladgálni, biztos hamarabb elalszanak este majd, így több időd marad majd magadra is.

7. Húzd ki magad!

Ülj egyenesebben, és húzd ki magad! Nem csak az izmaidnak teszel ezzel jót, elkerülöd majd az izomgörcsöket, de – saját tapasztalat – magabiztosabb is leszel.

8. Egyél rendesen!

Igyekezz naponta ötször, na jó, háromszor enni. Ha lehet, akkor ne gyors vagy mirelit ételeket válassz, nagyon sok olyan étel van, amit 30 perc alatt el tudsz készíteni, és másnap is jó melegítés után.

9. Kapcsold ki!

Lefekvés előtt kapcsold ki a mobilt, tablet-et, ha nem teheted, akkor legalább a wifi-t. Tapasztaltad már, hogy ha este, lefekvés előtt nyomkodtad a telefonod, nehezebben tudtál elaludni. A kijelző fénye miatt van. Alvás előtt 25-30 perccel már ne nézz rá! tanács

10. Aludj!

Akármit gondolsz, alvásra szükséged van. És nem elég 2-3 óra, próbálj meg minimum 6 órát aludni. Azért vicces, hogy ezt írom, és én is örülök, hogy ha tudok aludni 5 órát. Na majd ha a gyerekek nagyobbak lesznek. Vagy akkor sem.

11. Alvás előtt rendszerezd gondolataidat!

Ez az a tanács, amit én is mindig betartok. Lefekszem, átgondolom a történéseket, megbeszélem magammal, hogy mit kellett volna másképp. Rendezem a fejemben a másnapi feladatokat. Mire a végére érek, már alszom is.

12. Napközben tarts szünetet!

Minimum 10 percet, de lehet többször 10 perc is. Igyál egy kávét, teát, sétálj egyet. A monotonitás elrontja az egész napodat. tanács

Szeretem ezeket a szüneteket. Egy hete én is szerettem volna tartani egy ilyet, talán szombat volt. Aztán mi lett belőle: a négy napja lefőzött kávémból, készítettem egy tejeskávét, és 30 perc után meg is tudtam inni. Az élet vicces tud lenni.

 

 

Hits: 19