Frissítve!

Karácsonyra kaptam egy nagyon szuper kávéfőzőt. Sosem voltam nagy kávés, inkább kapucsínót ittam. Ha esetleg kávét iszom, akkor csak koffeinmentest. Így is pörgök rendesen, nem tudom mi lenne napi 2-3 kávé után. Szóval a kávéfőzőm, akit elneveztem Saroltának, koffeinmentesített kávébabból készíti a napi 4-5 kapucsínómat. Tegnap vettem először észre, hogy így elmarad a napi hidratálás, ugyanis vizet alig iszom. Úgy tudtam, hogy a kávé dehidratál, de ma olvastam egy cikket, amiben ezt cáfolták. Mindegy is, a lényeg, hogy megint jobban figyelnem kell a vízivásra. víz

Dehidratáltság, azaz kiszáradás

Készítettem egy infógrafikát, amin láthatod, hogy miért is jó, ha rendesen fogyasztasz vizet a nap folyamán. Nem leszek álszent, és mondom, hogy csak vizet igyál, hiszen én sem teszem ezt midig, szörp, kóla, rostoslé nálam is előfordul, de próbálok napi 2,5-3 liter vizet meginni naponta. Na ez nem sikerült karácsony óta, és meg is jelentek a kiszáradás tünetei. Az én esetemben az első a bőrszárazság, de nagyon sok jele lehet még:

  • szomjúságérzés;
  • sötét színű vizelet;
  • szédülés, kábultság;
  • fejfájás;
  • fáradtság;
  • kiszáradt száj, ajkak, szemek;
  • kevés vizelet ritkán ürítve (kevesebb mint napi három-négyszer).

A kiszáradás mindezekkel együtt erőtlenséggel és az állóképesség csökkenésével jár. Ha a dehidratáció krónikussá válik, azaz folyamatosan jelen van, az befolyásolhatja a vesék működését, vesekő képződéséhez vezethet. Ezen kívül előfordulhat még:

  • máj-, ízület- és izomkárosodás;
  • koleszterinproblémák;
  • székrekedés.

Ezek az enyhe kiszáradás tünetei, súlyos esetben nagyon komoly probléma is előfordulhat veled. 

Okok, amiért vizet kell innod

Nagyobb képér kattints!

 

Kihívást indítok! 

Tudom, hogy nem csak én bajlódok a hidratálással, ezért VÍZIVÁS KIHÍVÁST indítok MÁJUS 14-vel. 

Amit teljesítened kell:

  • 1 hétig tart, tehát MÁJUS 14-től MÁJUS 20 éjfélig
  • minden nap meg kell igyál a súlyodnak megfelelő vizet (ha nem tudsz sima vizet inni, ízesítheted is, én citrommal vagy erdei gyümölccsel szoktam) A képen megtalálod, hogyan kell kiszámolni a megfelelő mennyiséget
  • Ébredés után mindig igyál meg minimum 2 dl vizet
  • Jelentkezz be a kihívás csoportjába, és számolj be a változásokról.

Csupán ennyi a feladatod, ha csatlakozol hozzám a KIHÍVÁSBAN. Mert ugye csatlakozol?

 

Hits: 26

Nekem elég 30 percet ülni a számítógép előtt, és fájni kezdenek a vállaim, a hátam. Ilyenkor fel kell álljak kicsit átmozgatni magam. Ezt a gerinctorna videót most találtam, ki is fogom próbálni. Úgy gondoltam, neked is jól jöhet. 

Hits: 9